25.12.09

GADOH!

aku baru pas tgk satu movie independent..
aku tertarik nak tgk citer ni selepas member aku memberitahu dan bersembang pasal trailer citer ni..
GADOH 2009..
arahan namron dan brenda danker..
citer pasal racism dalam sebuah sekolah..
citer yang aku rasa hmpir sumer orang tau dan pernah alami..
dlm citer ni..
geng melayu bergaduh ngan geng cina..
byk mende yang menjadi faktor kepada pergaduhan ni..
pengaruh sistem pendidikan..
pengaruh ibu bapa..
pengaruh persekitaran..
dalam citer ni..
diorang disatukan melalui satu mende yang kalo difikirkan pada mulanya tak logik langsung..
teater..
teater??apa teater bleh buat..?tak munasabah langsung kan..?
tapi bila aku tgk smpai habis..
baru aku faham...
teater ni sebenarnya tak kenal bangsa..tak kenal agama..
yang ada hanya satu individu yang bergantung pada individu yang lain untuk menjayakan teater tersebut..
hehe..
ini cuma pandangan aku..
korang taktau la camner..
tetapi bagi aku..
citer ni sepatutnyer ditayangkan..
dalam publisiti..
Malaysia terlampau banyak citer lawak ngan citer hantu..
longgarkan sket penapisan tu..
takat perkataan babi..pukimak..lancau tu sumer common la..
open minded sket..
kalo kata tak sesuai untuk kanak kanak..
lambat laun diorang akan belajar gak perkataan2 tu..
so..
apa salahnye kita didik dari awal..
betul tak..?
apa apa hal pun..
ushar la citer tu sendri..
korang gi youtube..
n type "GADOH 2009"
then fikirkan..
kita ni manusia..
takder beza ngan manusia yang lain..
hehe.

No comments:

Post a Comment