12.8.11

Ipoh sangat panas.



Dugaan betul berpuasa bulan ni. Kenikmatan air bandung cincau begitu terasa sekali apabila peluh mula membasahi segenap tubuh ini. Taktau la mengenai cuaca kat tempat lain, tapi Ipoh, fuhhh.. 45 darjah celcius ooo. Haih.

Aku bukan manja. Tak tahan panas la. Takut hitam la. Pada sesiapa yang kenal aku ( or yang tak kenal, boleh ke page aku untuk melihat gambar2 aku ) tahu yang aku sememangnya tidak mempunyai masalah ngan kepanasan. Warna kulit memainkan peranan. Huhu.

Namun, apabila aku bersuara mengenai kepanasan yang dialami, respons yang aku dapat kebanyakannya mesti sama. "Neraka lagi panas"

Me : Panasnya~
Kawan : Relax la. Baru panas dunia. Neraka lagi panas.

Me : Gila babi la panas ni~
Cikgu : Jangan mencarut! Neraka lagi panas kamu tau tak?

Me : Panas betul hari ni kan, sayang?
Lisa Surihani : Sabar la daddy, neraka lagi panas tau.

Ok. Yang last tu fatamorgana yang tercipta bila panas menguasai diri.

Aku tak puas hati kenapa respons tu yang aku dapat?

Apasal diorang yakin sangat yang aku akan masuk neraka ni?

Tidak memerlukannya jawapan dari andanya pun.


1 comment:

  1. dkt kuantan pon panas yg amat. rase nak minom satu jug air je time berbuka. :)

    ReplyDelete